Conceptfactory

CONCEPT FACTORY

Je wilde idee uitwerken tot een écht waardevol leerproduct/plan

20190316(44of47)

Hey hands-on onderneemster!

Jij bent een slimme, creatieve onderneemster met een goed idee. Jij hebt je klant iets te bieden (een stukje kennis, een bepaalde vaardigheid of bewustwording) en je wilt dit graag aan je klant doorgeven. Je bent hands-on en praktisch, en je kunt niet wachten om ermee aan de slag te gaan. 

Maar.. Op de één of andere manier begin je er tóch steeds niet aan. Of je hebt het wel geprobeerd, maar blijft steken op wat steekwoorden op papier.

Er is zóveel mogelijk.. het lijkt zo’n grote berg werk.. waar moet je beginnen.. is wat jij te bieden hebt wel écht waardevol.. en zit je klant er wel op te wachten..

Je kúnt het wel, dat zelf uitdenken, maar het kost je langer dan je zou willen, of je blijft twijfelen of het zo wel ‘goed genoeg’ is.

Gelukkig voor jou is de Concept Factory de schakel tussen het wilde idee in jouw hoofd, naar een inhoudelijk waardevol en praktisch haalbaar leerproduct. 

In maar 4 sessies van een uur heb jij je product/dienst in de startblokken staan! 

Ik help je tijdens de uitdenk-fase je enthousiasme te behouden, omdat je de uitkomst al bijna kunt rúiken als we ermee aan de slag zijn. Je ziet jouw idee letterlijk voor je neus realiteit worden.

Het enige wat jij na onze samenwerking nog hoeft te doen, is je mouwen opstropen en lekker aan de slag gaan. 

Heel fancy kunnen we dit ‘conceptontwikkeling’ of ‘leerkundig ontwerp’ noemen, maar eigenlijk is het gewoon een badass idee omzetten in een badass waardevol en uitvoerbaar plan 🙂

"Ik zoom soms teveel in en uit, of verzand in details. Het is fijn dat Petra het proces bewaart. Ze is als het ware de c0-piloot; het hoeft even niet allemaal alleen en zelf. Ze geeft me het gevoel dat het er allemaal al in zit, en dat ik dit kan. Ze kan zich in me inleven en snapt wat ik bedoel als ik inhoudelijk over fotografie praat. Dit idee realiteit maken had me een half jaar kunnen duren, en nu doen we het in één maand."

Hoe gaat de Concept Factory in z'n werk?

In 4 online brainstorm-sessies via Zoom/Skype, werken we jouw idee inhoudelijk uit.

In de vier gesprekken werken we volgens een stappenplan:

1) de startpositie als de leerdoelen van je potentiele klant in kaart brengen,

2) de inhoud van je product aan laten sluiten op de leerdoelen van je klant,

3) een vorm kiezen die je klant aanspreekt, voldoende uitdaagt en hem of haar tegelijkertijd niet overprikkelt,

4) het plan zo concreet klaarzetten dat je hem zelf uit kunt voeren.

Investering: €320,- (BTW vrijgesteld)

INTERESSE?

Laat hieronder je gegevens en idee achter, en we plannen de eerste sessie in!
(of lees hieronder nog wat meer)

Voorbeelden van vragen

– Je hebt een liefde voor punniken/fotografie/coaching (of iets anders ;)) en bent er gedreven in. Jij wilt dat er veel meer mensen leren punikken! Maar hoe je jouw vaardigheid en kennis in een product of dienst giet.. je hebt geen idee.

– Je werkt op dit moment uurtje-factuurtje en bent druk. Daarom wil je nu jouw bedrijf ‘opschalen’, en je kennis en kunde in een vorm gieten waarmee je meer mensen kunt bereiken. 

– Je ziet ze overal om je heen; cursussen, ebooks, workshops, masterclasses, webinars.. noem maar op. En dat lijkt je eigenlijk ook wel wat. Als opstapper naar je duurdere product, of om passieve inkomsten te genereren. Maar waar kun jij zo’n ebook mee vullen?

– Je hebt al een aardig idee van wat je wilt: als instapper in je marketing funnel wil je een gratis masterclass geven over … (vul jouw gebied van expertise in). Je wilt dat het een light-versie is van jouw hoofd-product. Hoe sluit je deze masterclass aan op de waarde die je daarná gaat geven in je hoofd-product? Hoe verklap je niet alles al, en is het tegelijkertijd leerzaam genoeg om te prikkelen naar meer.

Wat kun je wel en niet van mij verwachten?

Eerst even wat je níet kunt verwachten, om teleurstellingen te voorkomen: ik ben géén salesfunnel bouwer, geen marketing specialist en ook geen praktisch facilitator. Het is bijvoorbeeld jouw taak om een locatie te regelen voor je event, of een marketing expert in te schakelen als je niet weet hoe je je dienst bij je klant kunt brengen. Wel geef ik je een schop onder je kont als je het lastig vind om je product de wereld in te gooien, en feedback als ik denk dat jij expertise kunt gebruiken die buiten jouw en mijn talentenpakket ligt 🙂

Wat je wél kun verwachten is eerlijke feedback op de inhoud van je idee. Dat doe ik vanuit leerkundig perspectief. Wat is de waarde die jij te bieden hebt? Waar staat je klant nu? Hoe kun je jouw product zó ontwerpen dat het aansluit bij waar hij/zij nú is? Welke stappen zijn er nodig om je klant van waar hij/zij nu is, naar de gewenste leeruitkomst te brengen? Hoe zorg je ervoor dat het product of jouw dienst genoeg leerwaarde heeft, niet saai is én niet te snel gaat?

Jij houdt van praktisch, en mijn brein wordt getriggerd door jouw ideeen. We gaan dus vooral samen veel brainstormen, Dat betekent overigens niet dat ik niet plangericht werk! Jij gaat tijdens de gesprekken aan de slag om een heel concreet plan te schrijven. Elk gesprek eindig je met een hele concrete ‘huiswerkopdracht’ die we de keer erna bespreken. Daarvoor vraag ik je je uitwerking uiterlijk de dag voor onze afspraak aan me door te sturen, zodat ik de tijd heb om er goed naar te kijken.

Zie mij als je brainstorm-partner, je inhoudelijke ondersteuner, de persoon met de helicopter-view, de liefdevolle criticus, de feedback-machine, de ‘leraar’ en focus-finder. In al die rollen wissel ik, naar aanleiding van de input die jij geeft en wat ik denk dat jij nodig hebt om een product/dienst neer te zetten bomvol waarde.

REVIEWS

"Van te voren lijkt het een grote berg waar ik tegenop moet klimmen. Nu is het overzichtelijk. Omdat je het stapje voor stapje doet is het behapbaar. De toegevoegde waarde is dat je me aan de hand neemt en door het proces heen leidt."
"Petra heeft mij enorm geholpen bij de ideeën die ik heb en de dingen die ik creëer. Ze is altijd heel eerlijk en is niet bang om haar mening te geven. Ze denkt mee met wie mijn doelgroep is en helpt me het idee vanuit hun ogen te zien. Ze stelt kritische vragen waarmee ik echt weer verder kan. Vaak ook dingen waar ik zelf nog niet eens aan had gedacht!"